مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دانلود پروژه حماسه حسيني

تعداد صفحات:16

نوع فايل:word

فهرست مطالب:

مقدمه

تعريف حماسه

حماسه‌هاي مقدس

ويژگيهاي خاص حماسه حسيني

شخصيت خاص قهرمان كربلا

حسين، يك شخصيت حماسي

شجاعت و شهامت والاي قهرمان كربلا

اوج عرفان و عبوديت در وجود امام حسين

واقع‌بيني و بصيرت نيرومند قهرمان حماسه

حسين مصلحي بزرگ

هدف در حماسه عاشورا

هدف حماسه كربلا از زبان قهرمان حادثه

سفر براي رسيدن به هدف

ياران امام حسين عليه السلام

پليدي دشمنان اباعبدالله

آثار و نتايج حماسه تاريخي حسين

دو صفحه تاريخچه كربلا

منابع و مآخذ

 

مقدمه :

سخن گفتن از واقعه عظيمي چون حادثه عاشورا، كار ساده‌اي نيست، قلم را در اين راه ياراي همدلي نيست بلكه سنگيني كار آنچنان احساس ميشود كه گويا اين كار در حيطه توانايي هاي بشري ما نيست بلكه بايد امدادي غيبي فيوضات خود را از دريچه ذوق و قريحه سرشار انساني حساس جاري كند تا اندكي حق مطلب ادا شود. به نظر ميرسد اولين ويژگي غير عادي بودن حادثه عاشورا همين نكته باشد. شايد مهمترين دليل قاصر بودن زبان در بيان عاشورا و وقايع آن، اين است كه عاشورا فقط يك روز نيست بلكه تمام تاريخ است، از ابتداي خلقت آدم تا قيامت كبري و كربلا فقط يك مكان خاص نيست بلكه تمام جهان است به وسعت تمام خلقت.

كلٌّ يوم عاشوراء و كّلّ ارض كربلا

عاشورا واقعه‌اي عادي و معمولي نيست كه بتوان با يك نگاه بشري و مادي از كنار آن گذشت و به راحتي وقايع آن را تجزيه و تحليل و مورد حساب و كتاب‌ مادي قرار داد. عاشورا فقط محروميت عزيزترين بندگان خدا از نعمتي كه آن را بر هر جاندار روا داشته است، نيست، عاشورا فقط تشنگي و عطش و سياه ديدن آسمان از فرط تشنگي نيست، عاشورا فقط اسارت خاندان و فرزندان رسول خدا نيست، عاشورا فقط كشته شدن خون خدا به دست لئيم‌ترين افراد بشريت نيست عاشورا فقط عظيم‌ترين مصيبت آسمان ها و زمين نيست، بلكه عاشورا بسيار عظيم‌تر از اين هاست.

شايد حماسه كوچك ترين واژه‌اي باشد كه بتوانيم به وسيله آن واقعه عاشورا را به نوعي از ديگر حوادث معمول دنيوي جدا كنيم هر چند اين حماسه عظيم با حماسه‌هاي معمولي نيز قابل قياس نيست. اين مقوله در پي آن است كه با بيان قاصر به بررسي برخي از ابعاد حماسي حادثه عاشورا بپرازد.

لينك دانلود

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده