مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دانلود پروژه تقويت نماز در دانش آموزان

تعداد صفحات:38

نوع فايل:word

فهرست مطالب:

چكيده

مقدمه

بيان مسئله

هدف تحقيق

هدف كلي

هدف جزيي

راهكار ها و نتايج شركت دانش آموزان در نماز

شناسايي علت

ارزش هاي ديني و مذهبي

نا آشنايي با فلسفه و معاني عبادت و نماز

پيشگيري از وقوع مشكلات جوانان از ديدگاه اسلام

اصلاح روابط خانوادگي

ايجاد اسوه و الگوي مناسب براي جوانان

انتخاب دوستان مناسب

تشويق جوانان به بهره وري از دوران نوجواني

فلسفه عبادت و نماز در قرآن

نا آشنايي با نيازهاي خود

راهكارهاي پيشنهادي براي تغيير

راه هاي به وجود آوردن انگيزه در دانش آموزان

يافته هاي پژوهش در عمل

ميزان سودمندي و نتايج حاصل از انتخاب راه حل

پيشنهادهايي

راه هاي ترغيب دانش آموزان به اقامه نماز

نتيجه گيري

منابع

 

چكيده:

در دوره كودكي و نيمه نخست دوره نوجواني اهميت اين امر بيشتر است. شركت در مراسم مذهبي از قبيل نماز جماعت، نماز جمعه، مراسم اعياد مذهبي، مراسم سوگواري در ماه محرم، مراسم شبهاي قدر، جلسات ديني و … در پرورش عواطف ديني كودكان و نوجوانان بسيار موثر است. حضور در اين قبيل برنامه ها پيوند قلبي آن ها را با دين و معنويات افزايش ميدهد و زمينه را براي شكوفايي ايمان فراهم ميسازد. اين پيوند قلبي با دين سرمايه اي گرانبها براي اين دوره و دوره هاي بعدي است.

در اين جا بايد به نقش منحصر به فرد نماز اشاره كنيم، نماز ارتباط قلبي انسان با ياد خداست و نقشي بسيار سازنده در تربيت روحي و اخلاقي انسان دارد. كساني كه با نماز آشنا هستند به پايگاه روحي و معنوي با ارزشي دسترسي دارند. نوجوانان به اين پناه معنوي بيشتر نيازمندند. نوجواناني كه اهل نماز هستند در صورتي كه لغزش هايي داشته باشند با اتكاء به اين ارتباط پيوسته و منظم، راحت تر ميتوانند از لغزش هاي خود برگردند و خود را پا سازند، از اين رو نبايد از نقش اساسي نماز در تربيت كودكان و نوجوانان غفلت كرد.

 

مقدمه:

پروردگار متعال، خالق آدمي است او با تمام صفات و ويژگي هاي انسان و نيز سير تكامل و رشد او بي‌كم و كاست آشناست. به همين جهت بهترين و كامل‌ترين برنامه تربيتي را نيز از طريق پيامبران شايسته خود براي انسان فرستاده و در اختيارش قرار داده است. تعليم و تربيت مهم ترين و والاترين وظيفه بزرگ ترين معلمان بشريت، پيامبران بزرگ خدا و امامان راهنما است. آنان كه براي راهنمايي آدمي مبعوث شده اند سرچشمه‌هاي سعادت و نيك بختي را به روي او گشوده اند. پيش از آن راه بنمايانند همراهان خود را به خوبي شناخته و از راز و رمزهاي وجود آن ها و پيچيدگي هاي دروني و بيرونيشان آگاه گرديده اند.

در تعليم و تربيت براي معلمان و مربيان و اولياء نيز آشنايي با ويژگي هاي مخاطبان بيش از هر چيز ديگري مهم و حياتي است. كساني كه قرار است تحت يك برنامه منظم و دقيق آموزشي و تربيتي، دانش، نگرش، توانايي بيشتر، بهتر و جدي تر كسب كنند.

كار زماني حساس‌تر و دقيق‌تر ميشود كه مخاطبان، كودكاني باشند كه هر نقش كوچكي تا ابد بر صفحه جان و انديشه شان باقي خواهد ماند. اين چنين است امام متقين، اميرالمومنين(ع) تعليم و تربيت فرزند خويش را با تعليم كتاب خدا و تاويل و درك فهم آن آموزش شريعت مقدس و حرام و حلال خدا آغاز و بر آن پافشاري ميكند.

يكي از مسائل مهم در تربيتي ديني كودكان و نوجوانان اين است كه به موازات آموزش تعاليم ديني و پرورش فكري و اعتقادي آن ها، لازم است عواطف ديني نيز در آن ها رشد و گسترش يابد.

لينك دانلود

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده